Japp nu har man börjat!

Först mycket svårt att veta vad bloggen skulle heta. Resultatet blev som ni ser manopropria som står för på egen hand. Och det kan man ju tolka på många vis.

Som ni ser så skapar jag mina alster på egen hand, fantasin och kreativiteten flödar. När man väl börjar är det svårt att sluta, önskar man hade ett eget rum som man kunder vara i. Nu belamrar man köksbordet och då får man äta middagen någon annanstans.

Man blir lite mano som oxå finns med i namnet. hihi

På egen hand handlar även om min hälsa som är lite sviktande

Har sedan 1997 en whiplashskada som gjorde att man fick börja ett annat  liv.

2007 kom jag i klinch med Försäkringskassan som då gjorde att man gick ner sig totalt, det fanns inte mycket kvar av mig då och det är tur man har sina underbara prinsessor som höll en kvar på jorden.

Nu 2012 har jag bestämt mig för att jag ska komma tillbaka inte som mitt gamla jag men att acceptera min nya kropp och att läka själen. Lägga det gamla bakom sig.

Jag går hos en underbar psykolog som ska hjälpa mig med bra verktyg.

Att få tillbaka självkänsla och självförtroende, oxå en mening med att skapa och att höra att folk runt omkring mig tycker man gör fina och bra saker. Helt underbart.

Skapandet och skrivandet får mina hjärnspöken att stanna kvar i sin hage, jag har ingen lust att ha dom springandes runt i mitt huvud och ställa till en massa tankar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar